Problem zgłoszony przez Urząd Miejski w Gdyni dotyczył ograniczonej trwałości baterii litowo-jonowych, wykorzystywanych w taborze trolejbusów miejskich. Zespół projektowy stworzył układ zarządzany przez autorskie algorytmy, umożliwiający chłodzenie baterii w czasie jej pracy oraz odzysk odprowadzonego z niej ciepła. Utrzymanie temperatury pracy baterii w optymalnym zakresie, możliwe jest dzięki nowatorskiej technologii, wykorzystującej materiały zmiennofazowe oraz kompozytowe płyty chłodzące. Twórcy rozwiązania powołali firmę Byotta sp. z o.o., która wdraża produkt oparty o MVP wytworzony w projekcie e-Pionier.
Technologia chłodzenia baterii trolejbusowych
![Trolejbusy_Zrzut ekranu panelu z parametrami pracy MVP powiązanego z bazą danych przejazdu Technologia chłodzenia baterii trakcji trolejbusowych e-Pionier](https://excento.pl/e-pionier/wp-content/uploads/2019/08/Trolejbusy_Zrzut-ekranu-panelu-z-parametrami-pracy-MVP-powiązanego-z-bazą-danych-przejazdu.png)